Tobias Sikström

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Veckans bästa köp v.47

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans shoppingtips herrmde mockajacka, boots, kam, grooming, halduk, skinnhandskar, mossa, stickat.jpg

1. Brun mockajacka med knappar från Reiss

2. Kam till håret från Buly 1803

3. Svarta klassiska skinnhandskar från COS

4. Svart t-shirt med tryck. En dyr en, men fin! Från Gucci

5. Bruna mockaboots från R.M. Williams

6. Tvättade svarta jeans får H&M

7. Gråmelerad halsduk från Acne Studios

8. Mössa i ull- och mohairmix från Filippa K

9. Brutalt fin tandkräm från Bruly 1803. Tandkräm är kanske vanligtvis ingenting som man kopplar ihop med inredning, men när förpackningen är så här fin tycker jag att den ska få en hedersplats på hyllan.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

Outfit: Ett set

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

tobias sikstrom set lhomme rouge outfit.jpg
tips kläder och outfits herrmode plagg tobias sikström.jpg
tobias sikström blogg outfit.jpg

Jag har alltid haft en förkärlek till plagg som kommer i set. Speciellt de som är inspirerade av japanska arbetsuniformer (helt enkelt att de upplevs som praktiska, raka, och "strikta") och även de som flirtar med 60-talet. Mitt senaste favoritset är detta från årets höstkollektion av svenska L'homme Rouge. Både jackan och byxorna är även snygga var för sig och fungerar därför utmärkt att bära tillsammans med andra plagg.

herrmode byxor blogg sneakers.jpg

Set (i finare och tunnare material) är perfekta när:
1. Man vill känna sig välklädd, men fortfarande sportig och enkel.
2. Har försovit sig och har panik eftersom bussen går om 10 min och du vet inte vad du ska ha på dig!

eytys sneakers.jpg
tobias sikström outfit.jpg

Solglasögon från Eytys
Ring från All Blues
Mörkbrunt set från L'homme Rouge
Sweatshirt från Acne Studios
Sneeakers från Eytys

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

2 stickade höstfavoriter

2016-08-21 19:40 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Filippa K, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

tobias sikstrom herrmode filippa k (kopia).jpg
Tobias Sikström Filippa K stickad tröja randig mohair.jpg
tobias sikstrom randig tröja.jpg

Under hösten är det obligatoriskt att spendera alla pengar på rödvin och stickade tröjor. Eftersom augustisommaren gick upp i rök har jag liksom redan startat hösten. Det har jag gjort med två stycken nya stickade favoritplagg. Den randiga tröjan kommer från Filippa K och är en mix av mohair (vilket gör den supervarm) och bomull. Den är ganska oversize i modellen, så du behöver eventuellt gå ner en storlek.

Nummer två (den grå polon) kommer från Acne Studios och är i 100% ull. Perfekt att ha under en rock eller en tunnare jacka när det blir kallare.

tobias sikström bästa stickade tröjorna.jpg
Acne studios stickas polo grå.jpg
tobias sikström Acne Studios Knit.jpg

2016-08-21 19:40 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Filippa K, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

Vasaparken

2016-05-02 22:37 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, COS, Dagar, Filippa K, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Our Legacy, Outfit, look, River Island, TIPS

jeansjacka och pinnål.jpg
tobias sikström outfit maj 2016.jpg
birka burger.jpg
tobias sikstrom herrrmode blogg instagramkonto stil.jpg
joe and the jucie
outfit tobias sikström.jpg
cos sneakers .jpg
our legacy jeansjacka.jpg

Jacka från Our Legacy
Skjorta från Acne Studios
Sjal från River Island
Jeans från Filippa K
Sneakers från COS

2016-05-02 22:37 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, COS, Dagar, Filippa K, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Our Legacy, Outfit, look, River Island, TIPS

Vita jeans

2016-02-28 10:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Herrmode blogg, Hope, Outfit, look

vita jeans styla tobias sisktrom.JPG

Hur skönt är det inte att vakna upp en söndag och inte vara bakis? Det är jag med om idag. Det var dock inte det jag skulle skriva om, utan jag vill slå ett slag för vita jeans även om marken utanför fönstret också är vit, det vill säga snöig.

Stickad tröja från Hope och jeans från Acne Studios.

2016-02-28 10:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Herrmode blogg, Hope, Outfit, look

Saturday 27

2016-02-27 17:28 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Dagar, Dr Martens, H&M, Herrmodeshopping, Hope, Outfit, look, Stockholm

tobias sikström bedtime.jpg
tobias sikström leather jacket hm.jpg
tobias sikstrom strandvägen.jpg
tobias sikstrom papercut menswear blog.jpg
tobias sikstrom black 12.jpg
tobias sikström södermalm mars 16.jpg
our legacy store stockholm tobias sikström.jpg
blue leather jacket tobias sikstrom.jpg
hay boxes tobias sikström.jpg

Varje helg när jag vaknar har jag väldigt svårt för att gå upp. Det första jag gör när jag vaknar är att plocka upp mitt telefon från golvet och kolla igenom alla sociala medier jag använder, Instagram, Snapchat, Facebook, peach, (precis börjat använda det - följ mig för jag har typ bara 1 vän hehe) Precis som om jag, medan jag sov, missade världens alla roliga saker och nu måste ta igen dem. Sedan fastnar jag framför musikvidoer eller roliga/sjuka klipp som mina vänner taggar mig i. För en gång skull blev det inte så idag. Utan jag gick upp och tog tag i mitt liv innan klockan 12.

Skinnjacka från H&M, halsduk från COS, solglasögon från Moscot, sweatshirt från Acne Studios, byxor från Hope och skor från Dr.Martens.

2016-02-27 17:28 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Dagar, Dr Martens, H&M, Herrmodeshopping, Hope, Outfit, look, Stockholm

Hoodie

2016-01-24 16:27 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Herrmodeshopping, Tips i butik

acne_hoodie_tobias_sikstrom.jpg
acne_studios_hoodie_tobias_sikstrom.jpg

Jag bor väldigt nära Acne Archive på Torsgatan som säljer show pieces, äldre kollektioner och lite annat till ett billigare pris. Det är farligt för då kommer man hem med lite grejer emellanåt. Igår kikade jag in och plockade med mig denna grå hoodie.

2016-01-24 16:27 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Herrmodeshopping, Tips i butik

ARKIVET #2

2015-12-06 22:59 1 kommentar
Kategori: Acne Studios, Filippa K, H&M, Herrmode blogg

beyene-classic.jpg
reading-a-book-in-biaritz-tobiassikstrom.jpg
denim skjorta.jpg
bejing-china-tobiassikstrom.jpg
wow-emma-tobias.jpg
tobiassikstrom-our-legacy.jpg
skrivbord-tips.jpg
standard-hotel-nyc-tobiassikstrom.jpg
black.jpg
acne-studios-tobias-sikstrom.jpg
5d0cda62cab19034315ddbc7c501eab6_980x0_c_85_s_v4.jpg
tobiassikstrom-smogen-vacation.jpg

2015-12-06 22:59 1 kommentar
Kategori: Acne Studios, Filippa K, H&M, Herrmode blogg

Kamelrock, kaffe och kaka

2015-11-23 14:48 4 kommentarer
Kategori: Acne Studios, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, Reiss, Tips i butik

tobias-sikstrom-kamelrock-herr.jpg
reiss-mockaboots-tips.jpg
snickarbacken-7-café-stockholm.jpg
tobias-sikstrom-herrmodeblogg.jpg
tobias-sikstrom-outfit-kingblogg.jpg
tobias.sikstrom-cookie.jpg
garett-camel-coat-tobiassikstrom.jpg

Jag vågar inte riktigt tänka på hur många kronor jag har lagt på att dricka kaffe på Snickarbacken. Men det är verkligen det bästa stället att sitta och skriva på. Jag dras mot lokaler med dålig belysning och hetsiga lunchtanter helt enkelt.

Kamelrock från Acne Studios, stickad grå tröja från Dr Denim, grå kashmirhalsduk från COS, jeans från H&M och mockaboots från Reiss.

2015-11-23 14:48 4 kommentarer
Kategori: Acne Studios, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, Reiss, Tips i butik

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri