Tobias Sikström

Blå uppvikta jeans, vit t-shirt och ett par lackloafers

2017-01-18 22:00 4 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

tobiassikstrom herrmode blogg blå jeans.jpg
Dr Denim jeans Our Legacy loafers shoes. Tobiassikstrom.jpg
Blue jeans  white t-shirt.jpg

Jag har precis kommit hem från en helg i Berlin. Vilken stad! Hade verkligen så kul (hallå, var på Berghain). Har dock varit helt utmattad eftersom jag inte riktigt kunnat sova någonting på 5 dagar. Därav frånvaron här. Tänkte tipsa lite om Berlin senare i veckan. För nu blir det ett klädtips istället.

Ibland när jag köper jeans väljer jag en snäppet längre modell. Vanligtvis är jag 32 i längd, men när jag vill klippa av byxorna eller kunna vika upp kanten får det bli en 34-längd istället. En fin och enkel detalj som jag tycker känns lite retro – speciellt om man har ett par lågt skurna skor till (som på bilderna ovan) eller ett par grövre skor. Tänk ett par låga Dr Martens. När jag vill klä mig enkelt, ledigt och snyggt är det såhär jag går klädd. Och lite ringar på det.

T-shirt från COS
Jeans från Dr Martens
Lackloafers från Our Legacy

2017-01-18 22:00 4 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

Kamelrock, läderryggsäck och lördag

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Acne Studios Kamelrock.jpg
tobias skog.jpg
Kamelrock, vit skjorta, stilinspiration, blogg.jpg
Jack russell.jpg
woods tobias.jpg
svart ryggsäck i skinn och läder.jpg
Haymarket Stockholm.jpg
Stockholm winter.jpg
killblogg.jpg

I lördags trotsade jag och kylan och tvingade med mig Andreas ut på en promenad. Jag har precis upptäckt den "hemliga" parken/skogen som ligger gömd bakom Karlbergs slott. Perfekt för mig att traska i eftersom jag bor i krokarna. En riktig vinterdröm! En annan bra sak är ryggsäck! Hade glömt bort hur härligt och bekvämt det är med just ryggsäck. Händerna är fria och man kan ägna sig åt saker som att scrolla i telefon-feedet eller ta emot med båda händerna när man ramlar på isen. Bra!

Tycker att Stockholm är så fint så här års. Det är stilla, krispigt och vackert. Vid sådana tillfällen blir jag lite extra glad att jag valde att lämna Göteborg och flytta upp. Var såklart tvungen att gå ut och fota på eftermiddagen strax innan solen gick ner. Så nu kommer det komma en rad olika vintermiljöbilder i inläggen. Men det är ju lite härligt ändå.

Mössa från Grandpa, solglasögon från Moscot, skjorta från Filippa K, stickad tröja från COS, rock från NLY Man, jeans från J.Lindeberg och boots från Dr Martens.

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Saturday 27

2016-02-27 17:28 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Dagar, Dr Martens, H&M, Herrmodeshopping, Hope, Outfit, look, Stockholm

tobias sikström bedtime.jpg
tobias sikström leather jacket hm.jpg
tobias sikstrom strandvägen.jpg
tobias sikstrom papercut menswear blog.jpg
tobias sikstrom black 12.jpg
tobias sikström södermalm mars 16.jpg
our legacy store stockholm tobias sikström.jpg
blue leather jacket tobias sikstrom.jpg
hay boxes tobias sikström.jpg

Varje helg när jag vaknar har jag väldigt svårt för att gå upp. Det första jag gör när jag vaknar är att plocka upp mitt telefon från golvet och kolla igenom alla sociala medier jag använder, Instagram, Snapchat, Facebook, peach, (precis börjat använda det - följ mig för jag har typ bara 1 vän hehe) Precis som om jag, medan jag sov, missade världens alla roliga saker och nu måste ta igen dem. Sedan fastnar jag framför musikvidoer eller roliga/sjuka klipp som mina vänner taggar mig i. För en gång skull blev det inte så idag. Utan jag gick upp och tog tag i mitt liv innan klockan 12.

Skinnjacka från H&M, halsduk från COS, solglasögon från Moscot, sweatshirt från Acne Studios, byxor från Hope och skor från Dr.Martens.

2016-02-27 17:28 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Dagar, Dr Martens, H&M, Herrmodeshopping, Hope, Outfit, look, Stockholm

051115

2015-11-06 14:29 Kommentera
Kategori: Dr Martens, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Outfit, look

blogg-tips-herrmode-tobiassikstrom.JPG

Mockajacka från H&M, solglasögon från E&E, t-shirt från American Apparel, jeans från Filippa K och skor från Dr Martens.

2015-11-06 14:29 Kommentera
Kategori: Dr Martens, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Outfit, look

CAMEL

2015-10-11 23:02 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, COS, Dr Martens, Filippa K, Herrmode blogg, Outfit, look

outfit-tobiassikstrom-1.jpg

Rock från Acne Studios, stickad tröja från COS, jeans från Filippa K och skor från Dr Martens.

2015-10-11 23:02 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, COS, Dr Martens, Filippa K, Herrmode blogg, Outfit, look

POLOTRÖJA

2015-10-09 14:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Herrmode blogg, Hope, Outfit, look, Reiss, TIPS

tobias-sikstrom-oktober.8-2.jpg
tobias-sikstrom-tips-polo.jpg
tobias-sikstrom-king-blogg-6.jpg
tobias-sikstrom-oktober-2015-8.jpg

Polotröjan är ett kärt favoritplagg hos mig. Inte bara för att den värmen min hals utan även för att den är sådär härligt tidlös och passar till i princip allt. Jag känner mig som tagen ur en Lana del Rey musikvideo. Den här köpte jag på COS häromdagen.

Jacka från Reiss, polotröja från COS, jeans från Filippa K, väska från Hope och skor från Dr Martens.

2015-10-09 14:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Herrmode blogg, Hope, Outfit, look, Reiss, TIPS

STICKAD FAVORIT

2015-09-25 11:11 4 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, H&M, Outfit, look

tobias-sikstrom-stickat-hm-blogg.jpg
tobias-sikstrom-king-herrmodeblogg-hm-stickat.jpg
tobias-sikstrom-herrmode-blogg-stickat.jpg
tobias-sikstrom-blogg-herrmode-stickat.jpg
tobias-sikstrom-hm-aw15.jpg

I veckan hittade jag min nya favorittröja på H&M. Det känns lite som att bära ett kompakt får och det är precis känslan som jag varit ute efter när jag sökt med ljus och lykta efter en ny höstfavorit. Eftersom vi bor i ett land där det är vinter i sex månader finns det tre saker man aldrig kan ha för mycket av, det är: jackor, läderskor och stickade tröjor.

Tröja från H&M, byxor från COS och skor från Dr Martens.

2015-09-25 11:11 4 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, H&M, Outfit, look

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri