Tobias Sikström

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Veckans bästa köp v.1

2017-01-02 21:50 Kommentera
Kategori: Reiss, Tips i butik, Tom Ford, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen, Weekday

Veckans bästa köp – vita jeans.jpg

Denna tid på året brukar plånboken vanligtvis eka av tomhet. Men om du skulle ha ett par slantar kvar så svämmar just nu online-världen över av bra fynd och härligheter. Årets första lista med shoppingtips innehåller plagg som du kommer kunna använda vår, sommar, höst och vinter. Med undantag för rocken möjligtvis.

1. Randig t-shirt från Dries Van Noten

2. Mörkblå dubbelknäppt rock från Reiss

3. Silverring och silverarmband från All Blues

4. Svarta skinnhandskar från Hugo Boss

5. Smutsvita jeans från Tom Ford. Vita jeans i januari? Japp! Väljer man ett par som är lite smutsvita eller kräm-vit-färgade fungerar det alldeles utmärkt. Kanske inte slaskiga dagar dock.

6. Svarta boots i mocka från Selected Homme

7. Grå ullmössa från Weekday

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-02 21:50 Kommentera
Kategori: Reiss, Tips i butik, Tom Ford, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen, Weekday

Outfit: Rosa och grått

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Outfit herrmode rock, sneakers och ullbyxor.jpg
Reiss coat. Jackor herr tips.jpg
Nividas, Reiss, Acne.jpg
Tobias Sikström.jpg

Detta år har jag lärt mig att uppskatta färgglada "roliga" jackor. Allting blir lite härligare (och bättre på bild) när det har en udda färg. En favoritkombi är att matcha allt med grått. Som i detta fall – aubergine/rosa/cerise-färgat och grå byxor.

Mössa från H&M
Solglasögon från Nividas
Rock från Reiss
T-shirt från Asket
Byxor från NLY Man
Sneakers från COS

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Veckans bästa köp v.47

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans shoppingtips herrmde mockajacka, boots, kam, grooming, halduk, skinnhandskar, mossa, stickat.jpg

1. Brun mockajacka med knappar från Reiss

2. Kam till håret från Buly 1803

3. Svarta klassiska skinnhandskar från COS

4. Svart t-shirt med tryck. En dyr en, men fin! Från Gucci

5. Bruna mockaboots från R.M. Williams

6. Tvättade svarta jeans får H&M

7. Gråmelerad halsduk från Acne Studios

8. Mössa i ull- och mohairmix från Filippa K

9. Brutalt fin tandkräm från Bruly 1803. Tandkräm är kanske vanligtvis ingenting som man kopplar ihop med inredning, men när förpackningen är så här fin tycker jag att den ska få en hedersplats på hyllan.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

Outfit: Shearlingjacka

2016-11-14 19:58 2 kommentarer
Kategori: Reiss, River Island, Tips i butik, Weekday

shearling jacka vinterjacka.jpg
tobias sikstrom river island jacket shearling.jpg
Tobias Sikström River Island jacka herrjacka mode.jpg
Outfit tobiassikstrom.jpg
chelsea boots.jpg
ootd blog mensstyle tobiassikstrom.jpg
outfit jeans.jpg

Jacka från River Island
T-shirt från Samsoe Samsoe
Jeans från Weekday
Mockaboots från Reiss

Om det finns ett färgglatt hus i stan ser jag minsann till att hitta det. Allting blir liksom lite härligare på det sättet. Så här gick jag klädd dagen innan snön kaosade sönder landet och innan SJ fick panikångest. Shearlingjackan eller i detta fall en jacka med lurvigt tyg inuti är alltid ett säkert kort i garderoben och på kroppen. De är varma, de är snygga och de är enkla utan att vara tråkiga.

2016-11-14 19:58 2 kommentarer
Kategori: Reiss, River Island, Tips i butik, Weekday

En helg och en födelsedag

2016-04-23 19:50 2 kommentarer
Kategori: Baumgarten Di Marco, Dagar, Eytys, Filippa K, Reiss, Tips i butik

vit jeansjacka svart skinnväska.jpg
frukost mellqvist tips i stockholm.jpg
klocka tips herrmode.jpg
birthday tobias sikstrom.jpg
tobias sikström.jpg
eytys sneakers svarta och vita.jpg
tobias sikstrom mellqvist fika.jpg
vit jeansjacka blogg stockholm.jpg
tobias sikstrom outfit.jpg

Förra helgen hade jag lite av ett tredagarsfirande av min födelsedag. Sprang ner till Mellqvist på Rörstrandsgatan och käkade frukost i solen. Normalt sätt kan man inte sitta ute där om man inte köar i ett dygn eller hinner dit innan lattemorsorna, men min dag till ära vänade ett bord. Sedan mötte jag upp lite vänner, hängde runt på stan och käkade mat på Smak. Nu blir det till att planera födelsedagsfest! Hej 25!

Jacka från Reiss, tröja och jeans från Filippa K, väska från Baumgarten di Marco, solgalsögon från Ray Ban, klocka från Daniel Wellington och sneakers från Eytys.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-04-23 19:50 2 kommentarer
Kategori: Baumgarten Di Marco, Dagar, Eytys, Filippa K, Reiss, Tips i butik

Brunt & Beigt

2016-03-19 18:05 2 kommentarer
Kategori: COS, Herrmode blogg, Moscot, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Second Hand, Weekday

suede jacket leather back pack tobias sikstrom.jpg
tobiassikstrom_fika.jpg
vita sneakers och vintage ryggsäck.jpg
tobiassikstrom.jpg
asket sweatshirt.jpg
tobias sikstrom kungsholmen.jpg
rock och mocka.jpg
second hand väska stockholm.jpg
suede jacket topman.jpg

När jag flyttade upp till Stockholm lämnade jag en stor, dyster och beige pappkartong hos mina föräldrar med massa gamla minnen i. Varje gång jag åker hem till västkusten igen ser jag till att plocka med mig en sak tillbaka. Senast var den denna läderryggsäck som jag hittade på Emmaus på Linnégatan (som var min absoluta favoritaffär). Nästa vecka åker jag till Stenungsund igen och då ska jag se vad jag hittar denna gång. Ikväll ska jag på bio. Har fortfarande inte sett The Danish Girl som man kanske borde ha sett för 4 månader sedan.

Rock från Reiss, mockajacka/skjorta från Topman x Nelly Man, solglasögon från Moscot, t-shirt från Weekday, byxor från COS, sneakers från H&M och ryggsäcken är second hand.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'

2016-03-19 18:05 2 kommentarer
Kategori: COS, Herrmode blogg, Moscot, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Second Hand, Weekday

Grey and Grey

2016-02-20 17:14 Kommentera
Kategori: H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, Reiss, Tips i butik

tobias grå hoodie tips i butik.jpg
tobias sikstrom online influencer mens fashion.jpg
tobias sikstrom modeblogg sverige.jpg
morning routine blog menswear.jpg
stockholm vintertid.jpg
tobias_sikstrom_outfit_mensfashion.jpg
tobias_sikstrom_monokromt.jpg
stockholm.jpg
tobiassiktrom_mens_instagram.jpg

Jag har skaffat mig två favoritplagg på senare tid. Båda från COS. Hoodien är i yak (kommer från en långhårig tjur/ko, men det är inte päls) och är superskön och sådär mjuk som en slapphelgströja ska vara. Byxorna fyndade jag på rea för en peng som motsvarar ca 3 kaffe och en korv på 7 Eleven. Jag satte 11 kaffet i halsen när solen mot alla odds tittade fram, så då begav jag bort till Kungsholmen och till Norr Mälarstrand för en helgpromenad. Ikväll ska jag ta en flaska prosecco under armen och bege mig iväg för att titta på melodifestivalen. Hej svejs!

Rock från Reiss, hoodie och byxor från COS, sneakers från H&M och väska från Baumgarten Di Marco.

2016-02-20 17:14 Kommentera
Kategori: H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, Reiss, Tips i butik

Veckans bästa köp v.7

2016-02-16 12:30 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, Reiss, TIPS, Tips i butik, Topman, Veckans bästa köp

bra shopping-tips-shoppingtips-herrmode-online-blogg.jpg

Såhär vill jag se ut när jag cruisar ner på stan på cykeln i vår. Kanske borde köpa en hjälm också, men har inte hittat någon som jag gillar. Har du några tips får du gärna hojta till!

1. Hörlurar från Master & Dynamic.

2. T-shirt från A.P.C.

3. Brun mockajacka från Topman x Nelly.

4. Sneakersfrån Nike.

5. Jeans från Cheap Monday.

6. Pin-nål från Reiss.

7. Cykel från Bike Id.

8. Solglasögon från River Island.

Följ mig på Instagram.

2016-02-16 12:30 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, Reiss, TIPS, Tips i butik, Topman, Veckans bästa köp

K & K

2016-02-13 17:42 Kommentera
Kategori: COS, Hope, Outfit, look, Reiss, Weekday

tobias_sikstrom_feb2016_65.jpg
tobias_sikstrom_outfit_feb_2016_3.jpg
tobias_sikstrom_wool_weekday_coat.jpg
philsburger.jpg
tobias_sikstrom_weekday_coat_feb2016.jpg
skivor.jpg

Nu när skolan är "slut" är jag tillbaka på Kelly igen där jag jobbar på dagarna. Nu väntar jag bara på lite varmare klimat så att jag kan börja ta dykeln igen. Jag käkade lunch på Birka Burger. Sedan sprang jag upp till Stockholmsgruppen för att säga hej. På kvällen vandrade jag bort till Kåken där jag spelade lite skivor för första gången. Eller nästan i alla, Philip lärde mig.

Rock från Weekday, halsduk från Reiss, thsirt från COS, jeans från Asos och skor från Hope.

2016-02-13 17:42 Kommentera
Kategori: COS, Hope, Outfit, look, Reiss, Weekday

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri