Attityd gör mannen enligt Wood Wood

Danska Wood Wood grundades 2002 och är ett troget märke hos Aplace. Chefsdesigner Karl- Oskar Olsen var på plats i Stockholm inför öppningen av flaggskeppsbutiken imorgon, fredag. King ställde några snabba frågor.

 |  Publicerad 2013-11-21 15:20  |  Lästid: 2 minuter
Attityd gör mannen enligt Wood Wood
Attityd gör mannen enligt Wood Wood
Karl-Oskar Olsen, chefsdesigner på Wood Wood.

Vad är nytt med Wood Wood jämfört med tidigare kollektioner?

– Vi är mer genomtänkta och konceptuellt starkare än någonsin tidigare. Vi har blivit bättre på detaljer, material och tryck. 

Hur stylar du mannen i vinter?

– Jag vill ge honom attityd! Vi har inspirerats mycket av New Yorks rock- och klubb-scen från början på 80-talet, det finns mycket material och tryck där som håller även idag.  

Attityd gör mannen enligt Wood Wood
Favoriten Beak Jacket, 4 300 kronor.

Vad sticker ut mest?

– Min personliga favorit är biker-jackan i skinn, det är en hybrid mellan en klassisk biker- och pilotjacka.

Vilket plagg får man inte missa på Aplace öppning på fredag?

– Blot distress sweatshirt är ett måste. Det är ett plagg som summerar hela kollektionen, och som dessutom visar prov på vår förmåga att göra snygga tryck. På den här tröjan har vi gjort vår variant av Rorschach- testet. 

 

Attityd gör mannen enligt Wood Wood
Blot Distress Sweatshirt, 1 495 konor, ett hett tips från chefsdesignern.

Varför ett samarbete med Aplace?

– Vi har varit partners sedan länge och det har alltid förstått oss och vetat vart vi är på väg. Det är en ynnest att få arbeta med så professionella och kreativa återförsäljare!

Butiken Aplace, återförsäljare av Wood Wood,  öppnar 22 november på Norrlandsgatan 11, Stockholm.

 

 

 

 

 

 

Läs även Kings intervju med Aplace grundare Kalle Tollmar om den nya flaggskeppsbutiken här!

Dela på Facebook
Tweeta