Baron gör ansiktslyftning

Svenska läder- och kanvasspecialisterna Baron nysatsar. Märket har precis lanserat en ny webbshop samt en ny väskmodell i form av en datorväska. Barons nya ”computer tote” är det första resultatet av det just inledda samarbetet med designern Rasmus Wingårdh. Läs allt om satsningen här.

Hugo Lindberg  |  Publicerad 2013-11-25 08:00  |  Lästid: 2 minuter
Baron gör ansiktslyftning
Märkets nya datorväska är designad i samarbete med Rasmus Wingårdh.

2012 förvärvades läder- och kanvas-företaget Baron av bröderna Jan Carl och Gustaf Adelswärd. Sedan dess har man jobbat för att modernisera företaget samtidigt som man fortsätter att producera högkvalitativa väskor i affärs-, rese- och jaktsegmentet. Nu börjar denna satsning ge synliga resultat. I veckan som gick släppte märket sin nya computer tote som kommer i sex olika varianter. Väskan är designad av Rasmus Wingårdh, främst känd för sitt tidigare arbete med Filippa K:s herrkollektion. Väskan kan köpas på Nordiska Kompaniet i Göteborg och Stockholm samt på Baron.se. Samarbetet med Rasmus Wingårdh sträcker sig dock längre än så. Under nästa år släpper väskmärket en rad nya produkter samtidigt som man uppdaterar det nuvarande sortimentet, allt i Wingårdhs regi.

Baron gör ansiktslyftning
Den nya väskan kommer i sex olika utföranden – tre i kanvas, två i läder och en i mocka.

Parallellt med att Baron utvecklar sitt utbud av läder- och kanvasvaror relanserar man också sin hemsida. Märkets nya sajt erbjuder en bättre lösning för e-handel samtidigt som produkterna nu kan presenteras på ett mer rättvisande sätt.

Upplev den nya väskan samt den relanserade hemsidan på www.baron.se.

Dela på Facebook
Tweeta