Ben & Jerry och Omega för välgörenhet

Uppgiften att rädda Östersjön och att förbättra synen i den tredje världen har fått två av våra mest omtyckta varumärken inom helt olika områden att kraftsamla.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2011-05-17 14:52  |  Lästid: < 1 minut

Bild 424664

Omåttligt populära Ben & Jerry släpper den här säsongen nya Nordic Water Peace, en ny sweet cream-glass med olika delar av choklad, där de i samarbete med WWF och världsnaturfondens arbete stödjer arbetet med att försöka rädda Östersjön.
– Genom att köpa en Nordic Water Peace-glass kan vi hjälpa till att uppmärksamma problematiken kring Östersjön och förbättra livet för havets invånare, säger John Sjöblom på nordiska Ben & Jerry. 
Bild 424665
Nordic Water Peace är fairtrade-certifierad (vilket alla glassar från varumärket som säljs i Europa under året kommer vara), säljs exklusivt på den nordiska marknaden och alla pengar som Ben & Jerry lyckas samla in under sin kommande sommarturné går oavkortat till WWF:s östersjöarbete.

Omega å sin sida släpper, i samarbete med sin ambassadör Daniel Craig och hjälporganisationen Orbis International, nya klockan Hour Vision Blue, en exklusiv version av modellen De Ville Hour Version. Boetten mäter 41 millimeter och har visare i 18 karats vitguld ovanpå en unik, blåskimrande urtavla.
WHO uppskattar att tre fjärdedelar av de 39 miljoner som har allvarliga ögonsjukdomar bär på dem helt i onödan. Orbis International har under sina snart 30 verksamma år hjälpt över tolv miljoner ögonsjuka. En betydande del av försäljningsintäkterna för Hour Vision Blue (Omega lovar en donation på minst en miljon dollar) går till Orbis Internationals arbete.
Pris: 51 400 kronor.

Dela på Facebook
Tweeta