Björn Borg bekänner färg

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-03-25 17:39  |  Lästid: < 1 minut
Bild 425896

Björn Borg slår fast det vi alla vet – det är färgglada underkläder de kan bäst. I den nyrenoverade butiken på Sergelgatan i Stockholm visar de hur den nya färgpaletten ska se ut.

Under gårdagens förhandstitt av den nya butiken slog Björn Borg-vd:n Arthur Engel fast de tre delar som ska ta märket till nya höjder.

– Det färgglada är en viktig del av att vi kunnat sälja så bra vilket också avspeglar sig i den nya butiken, tillsammans med vår passion för underkläder och vårt svenska ursprung som är väldigt uppskattat internationellt, säger han.

Det nya, färgglada butikskonceptet har gjorts om av byrån Boys Don’t Cry (som bland annat står bakom SOLO-butiken på Norrmalmstorg i Stockholm och nya jeansbutiken Three by One) och tar avstamp i det typiskt svenska, minimalistiska inredningstänket – med en hel del färg inkluderat. Björn Borg siktar på att successivt låta sina andra egna butiker gå igenom samma extreme makeover framöver.

Bild 425897
Nygamla färgglada Björn Borg.
 
Bild 425898
Flörtiga reklamkampanjer ska ta världen med storm.
 
Bild 425899
Arthur Engel.
 
Bild 425900
Björn Borgs renoverade butik på Sergelgatan 12-14 i Stockholm.
Dela på Facebook
Tweeta