Bugatti blir kläder

Franska sportbilsmärket Bugatti lanserade i förra veckan en exklusiv kollektion innehållande kläder och smycken till män, "The Bugatti Lifestyle Collection".
Kollektionen, som består av två huvudlinjer som riktar sig huvudsakligen till män, kommer till att börja med finnas i ett showroom i Milano. Därefter planerar Bugatti att etablera upp till 35 egna butiker över en femårsperiod, med start i Hong Kong och Peking 2014. Lanseringfesten tog plats i torsdags, 19 september, i Milano.
– Kollektionen representerar märkets DNA och skapar en möjlighet för oss att föra över den mytomspunna auran som kretsar kring märkets grundare, Ettore Bugatti, till andra delar av livet bortom bilarna, säger företagets VD Wolfgang Schreiber.
001
Bugattis symbol, den dansande elefanten, är skapad av grundare Ettores yngre bror och välkända skulptör Rembrandt.
Visa mer info
005
Bugattis VD Wolfgang Schreiber och chefredaktör för italienska Vouge Franca Sozzani.
Visa mer info