Carlsbergs nya satsning: Öl i skägget och mustaschen

Carlsberg släpper skägg- och mustaschprodukter med öl som huvudingrediens. Alla intäkter går till Movember. "Detta är den ultimata fars dag-presenten", säger Henric Byström på Carlsberg.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2015-11-01 16:39  |  Lästid: 2 minuter
Carlsbergs nya satsning: Öl i skägget och mustaschen
Skägg och bärs, det bästa av två världar.

Beer’d Beauty är uppföljaren på Carlsberg Beer Beauty, skönhetsserien gjord på öl. De nya produkterna fokuserar på skägget och mustaschen. Serien har tagits fram i samarbete med danska hudvårdsmärket Urtegaarden och varje produkt innehåller två deciliter Carlsberg-öl.

Alla intäkter från försäljningen av Carlsberg Beer’d Beauty går till Movember, kampanjen där män sparar mustasch för att uppmärksamma bland annat prostatacancer. The Movember Foundation startade som ett hobbyprojekt i en pub för 12 år sedan och har sedan dess vuxit till en stor internationell rörelse som varje år engagerar miljontals män världen över.

– En stilig ”Mo” är en oslagbar conversation starter och ett perfekt sätt att få män att snacka om sin hälsa. Vi är otroligt glada över samarbetet med Carlsberg, och är övertygade om att Beer’d Beauty inte bara kommer resultera i många snygga mustascher utan även dra in pengar till forskningen om mäns hälsa, säger Max Vere-Hodge, Europachef för The Movember Foundation.

Carlsbergs nya satsning: Öl i skägget och mustaschen
Beer’d Beauty består av Shaving Gel, Aftershave Cream och Moustache Cream.

De huvudsakliga ingredienserna i öl – malt, humle och jäst – gör inte bara gott för hud och hår, utan har också vårdande egenskaper för mustachen. Bland annat innehåller humle flera olika antioxidanter, oljor och antibakteriella syror som passar i skäggvårdsprodukter.

– Beer Beauty blev en riktig snackis i somras, både bland oss ölälskare och bland hälso- och skönhetsintresserade. Uppföljaren Beer’d Beauty är inte bara en serie användbara skäggvårdsprodukter, utan stöder också The Movember Foundation och sätter mäns hälsa på agendan. Jag skulle säga att det här är den ultimata presenten till fars dag den 8 november, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Carlsberg Beer’d Beauty släpps i en limiterad upplaga söndagen den 1 november. I Sverige är Royal Barbershop i Vasastan i Stockholm exklusiv återförsäljare, och produkterna säljs i set om tre för 475 kr. Alla intäkter från försäljningen går oavkortat till The Movember Foundation.

Läs mer:

Öl varje dag gör dig yngre och fräschare

Så häller du upp bärsen på rätt sätt

Här är världens bästa barer – Sverige hyllas

Dela på Facebook
Tweeta