Rami Malek i fokus när Cartier återlanserar ”framgångsklockan” Pasha

Lyxvarumärket Cartier lanserar nygamla klockmodellen Pasha. Hollywoodskådisen Rami Malek är en av frontfigurerna i den globala kampanjen.

Franska lyxhuset Cartier lanserar en uppdaterad version av sin modell Pasha, en klocka som allt sedan den lanserades på 1980-talet har förknippats med framgång. Nu vill det anrika varumärket, som lanserades i Paris redan 1847, presentera Cartier Pasha för en ny generation framgångstörstande klockentusiaster.


Den globala lanseringen av nya Pasha de Cartier frontas av Rami Malek, Troye Sivan, Willow Smith, Maisie Williams och Jackson Wang i en kampanj fotograferad av den New York-baserade fotografen Craig McDean.

“Vi är mycket stolta att kunna presentera den här kampanjen och låta en global publik bekanta sig med dessa unga talanger. Vi på Cartier vill alltid utforska nya vägar och göra innovativa kampanjer och det tycker jag att vi har lyckats med”, säger Arnaud Carrez, marknadschef på Cartier International.
King fick en kort, men ack så exklusiv, pratstund med ett av kampanjansiktena. Nämligen den sympatiske Rami Malek, kanske mest känd för sina roller som Queen-sångaren Freddie Mercury i Bohemian Rhapsody och hackern Elliot Alderson i tv-serien Mr. Robot.

”Jag älskar Cartiers förmåga att plocka fram en omtyckt klassiker från förr och ge den en modern twist och liksom göra den mer tillgänglig för människor i dag. Klockan är både finkänslig och robust på samma gång.”
Hur var det göra kampanjplåtningen?
”Det var starkt att se alla bära klockorna tillsammans, hela fotograferingen gav en känsla av sammanhållning och kollektivism”, säger den 39-årige skådespelaren.

Pasha de Cartier kommer i två storlekar, 35 mm och 41 mm i stål, guld samt specialtillverkade varianter.
Priset startar från 63 500 kr (beroende på storlek och utförande).