Cheap Monday ger bort 10 000 par jeans

Det började med tigta jeans och stora visioner. 10 år senare är Cheap Monday ett jättevarumärke som säljs i mer än 30 länder. Jubileet firas med att man ger bort 10 000 par jeans på lika många minuter som märket fyller år. King berättar mer.

Den 10 oktober, alltså 10/10, ger Cheap Monday bort 10 000 par jeans utfördelade i 10 olika Pop up-butiker som alla öppnar klockan 10.00 och stänger igen 10 minuter senare. Det är inte svårt att gissa hur många år märket fyller med så talande tematik. ”The 10 minute Pop-up shops” blir de kortast varande Pop up-butikerna någonsin. Var de ska slå upp sina portar återstår dock att se och det är märkets fans som bestämmer. På eventets hemsida kan alla vara med och påverka genom att rösta på den stad där man helst vill se 1000 par jeans delas ut i utbyte mot spridning på sociala medier såsom Facebook och Instagram.

Röstningen äger rum 17-27 september och den tredje nästkommande månad avslöjas vilka städer som kommer få en 10 minute Pop-up shop. Klockan nio den nionde avslöjas sedan de exakta platserna för pop up-butikerna och så, den 10 oktober, delar Cheap Monday alltså ut 10 000 par jeans. Fortsättning lär följa då Stockholm ligger bra till att bli en av de 10 städerna.