Cheap Monday lanserar glasögon

"Öppna ditt tredje öga" - Så låter det när Cheap Monday och Specsavers gör glasögon tillsammans. King berättar om samarbetet.

Kärleken är inte längre blind när Specsavers och Cheap Monday inleder en romans. Båda har som bekant jobbat med snygga produkter till låga priser. Nu lanserar de en kollektion som består av 24 glasögon för både killar och tjejer.
Precis som ett par slitna urtvättade favoritjeans blir bågarna från Specsavers och Cheap Monday bara bättre med tiden. Kollektionen kallas Crude och står för en rå, obearbetad look i skandinavisk design.
– Vi tröttnade på de högblanka glossiga ytorna och sträckte oss efter sandpappret och kniven för att få fram en mer ruffig och avslappnad look, berättar Helge Flo, designer på Cheap Monday Eyewear.
16 av bågarna är i acetat och i dem finns budskapet ”Open your third eye” ingraverat överst på skalmen. Uttrycket kan enligt skaparna betyda olika saker för olika personer, till exempel att livet inte är tvådimensionellt eller att leta efter det ovanliga. De resterande bågarna är i metall.



