Danska smyckesgiganten jubilerar

 

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-06-23 09:34  |  Lästid: < 1 minut
Bild 425656
Gitte Dyrberg och Henning Kerns varumärke står för avskalade och prisvärda smycken och accessoarer i bra kvalitet.
Ni har gjort herrprodukter i fem år, hur har responsen varit på dem?
– Bra! Det är en utmaning att göra herrsmycken och -accessoarer när vi bara kan bära två, tre samtidigt, men det finns också stora möjligheter att klä upp och ner en kille bara med ett enkelt smycke, säger Henning Kern under en pressträff på Story Hotel i Stockholm.
I våras släppte ni en samarbetskollektion med storklubben Manchester United. Hur kom den till?
– United hade en dansk målvakt förut som hette Peter Schmeichel. Han syntes i ett Dyrberg/Kern-smycke häromåret och då föddes tanken att snygga till fotbollsfansen med fina smycken, säger Henning Kern på ett typiskt danskt ödmjukt sätt.
25-årsjubileet firas med en flera hundra sidor tjock och mycket påkostad bok som väntas landa hos utvalda återförsäljare i höst och på åtskilliga coffee tables runtom i landet månaderna efteråt.
Vad ska man till sist investera från Dyrberg/Kern i sommar?
– Något av våra fina läderarmband, avslutar Gitte Dyrberg.
Dyrberg/Kerns smycken säljs i den egna shop-in-shopen på Åhléns City i Stockholm, på NK Dtails i Göteborg och på dyrbergkern.com.
 
Se fler bilder från pressträffen på Story Hotel och några av de hetaste herrprodukterna just nu i bildspelet nedan. Foto: Ivan da Silva.
Dela på Facebook
Tweeta