”Det har varit ett enormt tryck!”

I kväll utser King Svenskt herrmodes 100 största makthavare under en storslagen, men intim fest på prisbelönta Restaurang 1900 på Regeringsgatan i Stockholm. Förberedelserna är i full gång och vi fick en pratstund med de ansvariga.
Ansvariga PR-byrån Taste PR:s Marianne Djudic, vad kan gästerna förvänta sig i kväll?
– Vi har tagit fram ett helt nytt koncept som vi kallar ”Londons eleganta afternoon tea möter New Yorks pulserande cocktail hour i hjärtat av Stockholm” där vi tillsammans med King har handplockat inbjudningarna. Gästernas kväll börjar med ett glas champagne, följt av afternoon tea med scones, clotted cream, sylt och gurksandwiches. Efter prisutdelningen flyttar vi till New York och bjuder på tebaserade cocktails med irländsk whiskey, gin och rom eller alkoholfria alternativ för den som föredrar det. Även musiken för kvällen kommer följa konceptet eftersom DJ:n, Paul Eade, anpassar musiken för att passa in på resan från afternoon tea till cocktail hour.
Vad ryms i goodiebagen?
– Mycket! Jag kan bland annat nämna hud- och hårvårdsprodukter, dvd:er, böcker, accessoarer och en produkt som revolutionerar gästernas tvättvanor.
Hur har anstormningen på listan sett ut?
– Det har varit ett enormt tryck, eftersom konceptet med en intim fest är så annorlunda.
Och hur gör man om man vill komma in på festen?
– Det är tvärkört. Och till alla som i vanliga fall står på mina inbjudningslistor men inte fått någon den här gången vill jag säga en sak: Det är inte för att jag inte tycker om er utan för att vi skapat en imaginär gäst som passar King att utgå ifrån när vi bjudit in folk.
Vill du avsluta med något?
– Det står aldrig fel – även den här gången har folk tackat ja utan att vara inbjudna.
Kings chefredaktör Per Nilsson har suttit fast i intervjuer hela dagen, men vi lyckades få svar på den viktigaste frågan av alla:
Per, vad har man på sig en sådan här kväll?
– Givetvis det man trivs bäst i. Själv hade jag först tänkt bära smokingkavajen från Viktor & Rolfs kollektion för H&M, men eftersom jag har vuxit ur den planerar jag att bära den King-designade kostymen över en skjorta från Hackett och skor från Paul Smith av den enkla anledningen att det är det jag tror att jag kommer trivas i.
Taste PR:s Marianne Djudic på Restaurang 1900 flankerad av åtråvärda goodiebags.
Kings chefredaktör Per Nilsson tillsammans med 2009 års mäktigaste, Örjan Andersson, på förra årets fest på Café Opera. Foto: Stureplan.se