Det här vet vi hittills om Zlatans nya märke

Imorgon lanseras Zlatans eget sportmärke A-Z. Detta vet vi hittills.

2014 skapar Zlatan och Dressmanns vd Petter Varner bolaget Varner Ibrahimović AS. Syftet med samarbetet är att utveckla ett varumärke inom sportsegmentet.
”Vi är otroligt stolta över att ha kopplat till oss en av världens största idrottsstjärnor. Hans prestationer på fotbollsplanen talar för sig själv, och vi har stor respekt för hans engagemang och värderingar”, säger Petter Varner då.
”För mig är det stort att starta ett bolag inom sport tillsammans med Dressmann. Deras företagskultur och vinnarmentalitet matchar mig perfekt, att de dessutom är ett företag för folket gjorde valet av partner enkelt för mig”, kommenterar Zlatan.
Resultatet är A-Z.

I maj 2016 avslöjas att A-Z ska lanseras i Paris den 7 juni. Märket får egen hemsida och sociala medier.
På hemsidan A-Z.com skriver Zlatan:
– Ett par dyra skor har aldrig skapat en idrottsman. Det har inte en t-shirt, ett par tights eller ett medlemsskap på något lyxigt gym gjort heller. Ingen utrustning har någonsin gjort det. För att nå hela vägen från A-Z, från amatör till Zlatan, måste du träna. Det är min filosofi. Det här märket är för alla er kämpar. Varenda en av er som vet att ingenting är avgjort under en match, utan snarare 7 miljoner minuter innan den ens har startat. Timmarna du behöver för att bli starkare. Snabbare. Bättre.
Han avslutar med:
– Det handlar inte om utrustningen. Det handlar om dig. Och tiden det tar att ta sig från A-Z.
Smakprov i form av bilder och videos dyker upp på Zlatans och A-Z:s sociala medier.
Lanseringen ska även sändas live på Facebook och på A-Z.com.


Resten avslöjas imorgon kl 17:00. King är på plats i Paris för att följa lanseringen. Följ oss via @kingmagsweden på Instagram, Kings Facebooksida och här på kingmagazine.se.