”Vem skulle tacka nej till 564 miljoner?”

King snackar fortfarande om Örjan & Co:s nya miljoner. (Nej, vi är inte bittra.) Och vi ville så klart ha Kingpanelens åsikter på storaffären mellan H&M och Fabric Scandinavien.
Redaktionen |
Publicerad 2008-03-14 13:30 |
Lästid: < 1 minut
![]() |
Payman, driver butiken Le Shop i Stockholm: – Cheap Monday kommer inte att säljas på H&M, och H&M:s sortiment kommer inte att säljas på Weekday eller Monki, vilket jag tror är bra. De kommer att bli starkare internationellt med ett stort företag som har enorm internationell erfarenhet och i princip obegränsad budget bakom sig. Det här var bara en tidsfråga – så gott som alla framgångsrika märken köps upp. Det måste vara en jävligt härlig känsla för Örjan att hans jeanspassion har gjort honom till mångmiljonär. Stort grattis! |
![]() |
Victor Norén, sångare i Sugarplum Fairy: – Det finns alltid en risk att kreativa människor blir mätta när de blir för framgångsrika. Men man kan ju inte klandra dem direkt, vem skulle tacka nej till 564 miljoner? Dessutom tycker jag att det är jävligt coolt när människor kommer så långt på någonting som de själva byggt från grunden. Och att folk ser att det går att lyckas – det föder kreativitet. |
![]() |
Hannes Hogeman, driver butiken Trés Bien Shop i Malmö.
– Affären kändes väldigt väntad. Så har det väl alltid gått till: stora företag slukar konkurrerande uppstickare. Självklart finns det risker men ekonomiskt sett finns bara uppsidor, vilket är det väsentliga i sådana här affärer. Cheap Mondays jeans i H&M-fabrik och med H&M-logistik – det känns rätt safe! |
Av: Av: Henrik Sagen