Famous Grouse investerar ”sjusiffrigt” på ny design

Whiskyfavoriten The Famous Grouse satsar tiotals miljoner på ny design.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2016-02-23 09:32  |  Lästid: 2 minuter
Famous Grouse investerar
Berömd ripa får ny fjäderdräkt.

Storbritanniens bästsäljande skotska whisky, The Famous Grouse, presenterar en helt ny produktdesign. Enligt ett pressmeddelande är det ett resultat av en sjusiffrig investering, gjord för att bättre matcha premiumprodukterna som erbjuds. I samband med varumärkets ansiktslyft byter också den rökiga favoriten The Black Grouse namn till The Famous Grouse Smokey Black.

Det nya utseendet har tagits fram för att ge varumärkets produkter mer premiumkänsla som bättre speglar whiskyns kvalitet. Kombinerat med nya flaskformer och en uppdaterad etikettdesign med en modern tolkning av ripan och metalliserat papper, skapas produkter med en lyxigare känsla överlag.

– Den nya designen är ett resultat av konsumentens efterfrågan på förbättrad kvalitet och kommer ytterligare att särskilja varumärket från våra konkurrenter och sätta en högre standard. Vi tycker att den nya designen är ett modernt uttryck av våra viktigaste tillgångar: the Grouse och vårt berömda namn, vilket kommer att hjälpa oss att nå våra höga mål under de närmaste åren, säger Glen Gribbon, direktör på The Famous Grouse.

Smaken är dock fortfarande densamma. Så här ser den nya designen ut.

Famous Grouse investerar
The Famous Grouse. Artikelnummer: 438. Pris: 289 kr.
Famous Grouse investerar
The Famous Grouse Smoky Black. Artikelnummer: 10447. Pris: 299 kr.
Famous Grouse investerar
The Naked Grouse. Artikelnummer: 466. Pris: 349 kr.

Läs mer:

Sveriges mest whiskyälskande folk får egen drink

Öl varje dag gör dig yngre och fräschare

Så häller du upp bärsen på rätt sätt

Här är världens bästa barer – Sverige hyllas

Dela på Facebook
Tweeta