Första bilderna på MQ:s nya varumärke

King avslöjar: Modekedjans nya linje Reunion är en hyllning till den progressive mannen. Här visar vi de första bilderna på den nya kollektionen.

I februari lanseras MQ:s nya herrkollektion över hela landet. Reunion är namnet på den nya linjen, som tar plats i sortimentet i stället för Emilio och ska attrahera den progressiva, moderna mannen. Färgerna är avskalade, med mycket fokus på skuggor och toner som skapar intressanta skiftningar i plaggen.
– Reunions kund vågar mixa och matcha, och har en stark egen stil i stället för att slaviskt följa alla trender, säger designern Daniel Ivarsson.
Den första kollektionen innehåller 120 plagg – vilka är nyckelplaggen?
– En lång rock med bomberkrage, en stickad linnetröja som går i olika nyanser av vitt och harembyxor i olika färger.
Prisnivån för Reunion är i linje med MQ:s övriga kollektioner (exempelvis stickat 500-700, byxa 600-700 och ytterplagg 1 300-2 000 kronor), och nya plagg släpps varje månad.
Reunion är MQ:s stora vårnyhet.