G-Star begränsar succébyxa – storsatsar i Skåne

Jeansmärket har byggt mycket av sin enorma framgång på byxmodellen Arc och fick in den i magasinet Wallpapers prestigefyllda designtävling. Där låter de kreatören Ryan Gander gå loss på ett eget exemplar och resultatet släpps i dag i limiterad upplaga i butiker i Sverige och världen.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2011-08-03 12:59  |  Lästid: < 1 minut

Bild 424418
Ryan Gander har på sina kustomiserade Arc-byxor, som deltog i Wallpaper Magazines Artist Intervention-projekt, försett dessa med diskreta vita detaljer och en nyckelring med japanska figurer. Avsändaren själv verkar ha en avspänd inställning till samarbetet.
– Det är roligt om någon ser detaljerna och tror att de är trasiga utan att inse att de fått ett speciellt och limiterat plagg, säger Ryan Gander.
Från och med i dag finns säljs 30 ex av byxan i G-Star-butiker i bland annat London, Barcelona, Berlin och Stockholm för cirka 1 050 kronor. Och på tal om butiker: Den 25 augusti och 1 september fortsätter den svenska expansionen för G-Star då egna butiker i Väla Centrum i Helsingborg respektive Nova Lund i, jodå, Lund öppnar portarna.

Läs också: Kollektion i fokus: G-Star höst/vinter 2011.

Dela på Facebook
Tweeta