Adidas nya sneakerssamarbete

Adidas samarbetar med Viktor Tell, kreativ chef för Happy Socks.

Adidas har i samband med de olympiska spelen bett nio personer från olympiska städer sätta sin prägel på en Adidas-sko. En av de tillfrågade blev Stockholms Viktor Tell som är kreativ chef för Happy Socks.
– Skons olympiska koppling är till luftpistol, en sport jag tycker är konstig i sammanhanget. Vi har även en svensk mästare inom grenen och han vann OS-guldet vid 58 års ålder. Finns det en sport där man kan bli mästare vid den åldern kan du räkna med mig, säger Viktor Tell.
Resultatet är en till synes stilren canvassneaker men med mycket mer av Tells signum invändigt.
– Jag valde modellen Matchplay för dess enkelhet och ville hålla designen ren på utsidan och sen vara lite mer galen på insidan med prickar som representerar skotthålen från en luftpistol i färgerna jag vanligtvis jobbar med. Jag fick även sätta mitt ansikte på skon vilket var en stor ego-boost.
Skon kostar 1 200 kr och finns att köpa hos utvalda Adidas-återförsäljare samt Sneakersnstuff.com

