Göteborgs Rapé släpps i regnbågens alla färger

Swedish Match har tagit fram en limiterad designutgåva av Göteborgs Rapé i samarbete med 7-Eleven, som är huvudsponsor till Stockholm Pride 2015. Den heter Göteborgs Rapé With Pride och släpps i mitten av juli.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2015-07-07 13:11  |  Lästid: 2 minuter
Göteborgs Rapé släpps i regnbågens alla färger

– Göteborgs Rapé with pride är den produkt som jag personligen är mest stolt över att ha lanserat som varumärkeschef för Göteborgs Rapé. Pride bedriver ett viktigt arbete och vi är glada över att kunna medverka genom att ta fram denna utgåva som uppmärksammar allas lika värde, säger Tove Lundgren, varumärkeschef Göteborgs Rapé Swedish Match.

Christian Gerdes, festivalchef Stockholm Pride festival, uppskattar initiativet.

– Vi ser positivt på all koppling till Pride under pridesäsongerna och välkomnar sådana här initiativ och att företag ställer sig bakom Pride, säger Chistian.

Göteborgs Rapé släpps i regnbågens alla färger

5 fakta om Göteborgs Rapé With Pride:

1. Göteborgs Rapé With Pride är en limiterad designupplaga av Göteborgs Rapé White Large.

2. Göteborgs Rapé With Pride tillverkas i 23 000 upplagor och går att hitta i 84 7-Eleven butiker, samt i Swedish Match egna butiker i Stockholm, Göteborg och Strömstad från den 6:e juli.

3. Göteborgs Rapé With Pride är en limiterad designupplaga av 7-Elevens bäst sålda snusprodukt; Göteborgs Rapé White Large.

4. Göteborgs Rapé tillverkas i enlighet med Swedish Match världsunika kvalitetsstandard GOTHIATEK.

5. GOTHIATEK är Swedish Match kvalitetsstandard för svenskt snus som garanterar att snus från Swedish Match håller kompromisslös kvalitet genom unik kunskap och kontroll i alla led – från frö till färdig produkt.

Dela på Facebook
Tweeta