GQ hissar Sverige

|
Publicerad 2008-06-11 08:48 |
Lästid: < 1 minut

GQ gillar Sverige. Faksimil ur magasinets majnummer där de bara basunerar blågult – Filippa K, Acne, Jens Lekman och WeSC blir alla hyllade.
Det svenska modeundret – myt eller verklighet? För amerikanska livsstilsbibeln GQ, som i sitt majnummer uppmanar läsare att lägga ”Ikea-köttbulleskämten på hyllan och börja uppskatta Sverige för vad det verkligen är – ett av världens epicentrum för stil”, gäller det sistnämnda. De dedikerar en helsida till vad de anser vara det bästa av svenskt mode.
Förteckningen innehåller bland annat följande:
- Volvo C30
Inte bara Aftonbladets modeprinsessa Sofi Fahrman gillar den. - Tretorn sneakers
Förståerligt – snygga och prisvärda. ´ - Acne
Denimsamarbete med anrika fashionlabeln Lanvin och nyöppnade butiker i New York och Paris gör märket unika. Det finns ingen hejd på Acne-tåget. - WeSc-hörlurar
”Så coola att du till och med kan lyssna på Abba i dem.” Fråga: När blir WeSC ett märke som helt sonika gör hörlurar? - Filippa K
Märket, som för närvarande planerar att öppna en butik i San Fransisco, kan med andra ord räkna med ett varmt mottagande. - Sjöö Sandström
Nej, de har inte förväxlat Sverige med Schweiz. Du vet väl att Sjöö Sandström är landets främsta klockmakare?