Hallå där…

Redaktionen  |  Publicerad 2008-03-13 16:04  |  Lästid: < 1 minut
Mikael Schiller, vd för Acne Studios, som är kampanjansikte för märkets nya jeansmodell Gentleman.
Bild 430362
Acne Studios vd Mikael Schiller i nya byxmodellen Gentleman’s Jeans.
 
Är det här början på en ny karriär?
– Nej. Vi har tagit fram byxan tillsammans med tidningen Fantastic Man och de fick bestämma allt vad gäller PR. De ville att jag och tidningens chefredaktör Gert Jonkers skulle plåtas i dem. Och så blev det.
De nya jeansen beskrivs som byxor som våra pappor hade på sig, kan du berätta mer?
– De kallas för Gentleman Jeans eftersom de är en byxa med herr-fit och pressveck. Den är gjord av rådenim som ger en stilig karaktär. Fast de passar unga som gamla.
Vad händer för Acne Jeans i övrigt?
– Den här månaden öppnar vi butiker i både Paris och New York, vilket känns väldigt spännande. Paris är ett modemecka och New York som stad talar för sig själv.
Hur klär du dig själv i vår?
– Jag använder chinos i större utsträckning. Dessutom gillar jag rockar – vi har gjort en väldigt fin variant i en papprig kvalitet som jag kommer att använda. Och randiga skjortor känns kul!
Till sist, vad skulle du helst av allt vilja vilja ta på dig just nu?
– Det är de små sakerna som gör mig glad: Idag har jag på mig röda strumpor från Le Bon Marché och ett skärp som vi har tagit fram tillsammans med Tärnsjö garveri. Det ger en energi som är skön – jag gillar inte för extroverta kläder.

Av: Text: Kristoffer Vural

Dela på Facebook
Tweeta