Hallå där…

Åsa Pettersson, marknadschef på Diesel i Sverige, som på lördag firar märkets 30-årsjubileum med 17 påkostade fester i lika många städer.

 |  Publicerad 2008-10-09 13:31  |  Lästid: 2 minuter
 
Åsa, Diesel firar 30 på lördag – berätta mer. 
– Vi ordnar Diesel största fest någonsin. Vi firar i sjutton städer samtidigt och du kommer att kunna följa festligheterna online på diesel.com. Innehållet kan jag inte gå in på men det blir ett fantastifullt och lätt psykedeliskt tema med ett stort artistuppbåd.
 
Vilka då?
– Bland annat Kleerup, Lazee och en upcoming hiphop-duo som heter Lorentz & Sacharias . Det kommer dessutom en hemlig gäst som är en internationell toppartist. 
Det låter dyrt. Hur mycket pengar lägger ni ned på kvällen?
– Worldwide handlar det om en stor summa pengar – definitivt över 10 miljoner kronor. Vad festen i Sverige kostar går jag inte in på men det är tillräckligt för att bli en av årets största nöjeshändelser.
 
Kan våra läsare komma?
– Vi har delat ut biljetter på alla möjliga sätt: via våra partners och genom våra butiker. Vi har 30 biljetter kvar som de kan få tillgång till om de befinner sig på Dalagatan 100 i Stockholm tidigt på lördag kväll – senast 21.00 då allting drar igång.
I morgon börjar ni sälja jubileumsjeans för 300 kronor. Varför?
– Det är en rolig grej. Jeansen kommer bara att säljas i våra Diesel-butiker – i Stockholm har vi 220 par tillgängliga och i Malmö är det totalt 120 stycken samt ett tiotal som säljs online på diesel.com. Det är ett bra sätt för oss att nå en större publik. De kostar bara 300 kronor – 30 euro i Europa – fast de är mer påkostade än 2 000-kronors-jeans. De finns enbart tillgängliga i morgon, den 10 november, från och med klockan 10.00.
Till sist, vad skulle du helst av allt vilja ta på dig just nu?
– En overall i plysch. Då kan jag koppla av ett tag – jag har jobbat rätt hårt med det här nu.
För mer information: www.diesel.com. Se jubileumsfilmen med festtemat XXX nedan.
Dela på Facebook
Tweeta