Hallå där…

 

Redaktionen  |  Publicerad 2008-11-28 15:44  |  Lästid: < 1 minut
Vad är nytt jämfört med gamla Nitty Gritty?
– Fokus ligger på en butik – inte åtta stycken. Vi har blivit mer av en renodlad klädbutik. Det är mindre fashion och mer bara stil. Vi har försökt växa upp lite och har gett butiken en varmare och mognare känsla med trädetaljer i inredningen och en enskild kostymavdelning. Sedan är butiken är betydligt mindre nu.
Hur ska ni undvika ett nytt ekonomiskt fiasko?
Vi har minimerat kostnaderna och de andra butikerna som ligger på gatan – Papercut, Our Legacy och A.P.C. – drivs inte av oss utan av aktörerna själva. Vår nya ägare har en bra ekonomisk struktur och historik.
Om jag bara ska köpa en sak från er vad ska jag då välja?
– Vi var den första butiken i världen som fick en leverans av det nya svenska jeansmärket Indigofera. De har även gjort naturindigofärgade filtar som vi säljer för 2 600 kronor.
Till sist, vad skulle du helst av allt vilja ta på dig just nu?
– En dunväst från Bardisio ligger bra till.
Bardisio
– Det är alltid svårt rent varumässigt att öppna en butik i slutet av säsongen. Men Bardisio är helt fräscht – det är ett gammalt hattmärke som nu gör konfektion.
 
Burglar
– Ett nylanserat svenskt märke som gör jättefina svensktillverkade collegetröjor.
Nitty Gritty Evergreen
– En färsk avdelning. Den rymmer idel Nitty Gritty-klassiker från märken som C.P. Company, Fred Perry, Clarks och Levi’s. De gör tidlösa plagg som vi gärna vill lyfta fram.
Polo Ralph Lauren
– Vi tar in det till våren.
Nitty Grittys egna varumärke
– Redan nu har vi produkter från vårt eget märke som vi bara säljer här. Det blir ännu fler av dem i vår.
Dela på Facebook
Tweeta