Hallå där…

Tobias Björkstedt, creative director Nikolaj d'Étoiles, som lanserar den mer vänligt prissatta underlinjen Nikolaj by Nikolaj d'Étoiles.
Kan man tolka lansering av en underlinje som att lågkonjunkturen också har nått Nikolaj d’Étoiles?
– Det är klart att de bistra tiderna påverkar oss också, men det ar inte därfor vi startar den här underlinjen. Vi har tänkt på den länge och vi ser den egentligen snarare som en kompettering än en underlinje.
Hur kommer Nikolaj by Nikolaj d’Étoiles att skilja sig från huvudlinjen?
– Kläderna kommer så klart att också ha jättebra kvalitet, men den kommer att vara lite yngre och och lite mer lättillgängligt.
Kan du ge några prisexempel på plaggen?
– Skjortor kommer att kosta runt 1 000 kronor och du får en jättesnygg tröja för 1 200 kronor.
Vad har inspirerat den?
– Vi har tänkt mycket på en man som befinner sig på resande fot, som bär plagg som kan förändras för olika klimat på ett elegant sätt.
Vilken killtrend irriterar du dig mest på just nu?
– Människor som är för trendiga stör jag mig alltid på. Det och innebandyfrisyrer.
Till sist, vilket plagg skulle du helst av allt vilja ta på dig just nu?
– Jag har en brun tröja i silke från oss, jag trivs ganska bra i den och det tror jag också att du skulle göra.
Se ett urval av Nikolaj by Nikolaj d’Étoiles höst/vinter -09 nedan:




