H&M lanserar ny trendlinje för män

|
Publicerad 2008-06-17 08:39 |
Lästid: 2 minuter

H&M tar sitt herrmode till en ny nivå. Vecka 37 finns deras nya trendkoncept i butik.
I mitten av september presenterar H&M ett nytt koncept. Linjen, som kallas H&M Herrtrend, har högre modegrad än kedjans ordinarie sortiment.
– Det här är lite trendigare. Killen som bär de här plaggen är lite mer modemedveten och vill vara först med det senaste, säger H&M:s designchef Ann-Sofie Johansson.
– Det här är lite trendigare. Killen som bär de här plaggen är lite mer modemedveten och vill vara först med det senaste, säger H&M:s designchef Ann-Sofie Johansson.
Konceptet, som har en lite högre prisbild, kommer endast att säljas 30 butiker i hela världen. I Sverige är det bara i Stockholm som konsumenter kommer att kunna köpa kläderna, närmare bestämt i H&M:s butik på Drottninggatan samt på Hamngatan.
– Vi satsar främst på storstäderna, eftersom det huvudsakligen är där som vi har märkt en efterfrågan.
– Vi satsar främst på storstäderna, eftersom det huvudsakligen är där som vi har märkt en efterfrågan.
Färgerna går huvudsakligen i svart, vitt och grått, och nyckelplaggen – som ofta har en utdragen silhuett – är bland annat en överdimensionerade stickad cardigan, morotsbyxa och en kortare enkel rock.
– Vi har inspirerats av samtidskultur – allt som finns omkring oss just nu, bland annat. Överlag spelar materialvalen en stor roll i kollektionen.
– Vi har inspirerats av samtidskultur – allt som finns omkring oss just nu, bland annat. Överlag spelar materialvalen en stor roll i kollektionen.

Stickad tröja.

Nylonrock.

Kort jacka i nylon.

Rock med ståkrage.

Stickad tröja.

Nylonkavaj.

Tvåfärgad skjorta.

Morotsbyxa.