H&M:s nya samarbetspartner: Versace

Den 17 november är det läge för alla fans av färg, glamour och exklusiva material att ställa sig i kö då Versaces kollektion för H&M släpps i 300 butiker världen över.
Skräddat i Versace for H&M.
Det är det italienska modehusets kreativt ansvariga, Donatella Versace, som skapat en kollektion med herr- och damplagg, accessoarer och, för första gången när det gäller denna typ av designersamarbete, en serie inredningsartiklar.
– Det är otroligt spännande att samarbeta med H&M och få chansen att nå deras stora publik. Kollektionen kommer att vara typisk för Versace och perfekt för H&M:s och Versaces fans världen över, säger Donatella Versace.
– Versace är ett av vår tids viktigaste varumärken och kollektionen för H&M kommer att bjuda på lyx och glamour – allt det som Versace står för. Donatella Versace delar med sig av modehusets ikoniska designskatt. Det här samarbetet är som ett enda stort party och passar perfekt inför höstens festsäsong, säger Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare på H&M och ansvarig för denna typ av samarbeten.
Herrkollektionen fokuserar därför på skräddade plagg och utlovar förutom den perfekta smokingen även bälten, smycken och annat i en tillbakablick på Versaces drygt 30-åriga historia. Allt som allt blir det ett 20-tal herrplagg utöver accessoarer.
Se Margareta van den Bosch och Donatella Versace beskriva kollektionen själva här:
Lanseringen följs sedan upp av en limiterad Pre Spring Collection 2012 som endast släpps online den 19 januari nästa år.