Hon ska göra Adidas äldre

Johan Magnusson |
Publicerad 2010-08-12 08:49 |
Lästid: 2 minuter

Josefine Åberg.
Den kanske mest uppseendeväckande nyheten i den nya linjen är, som vi kunde visa redan i juli, jeanskollektionen Adidas Denim.
– Vi fick mersmak efter jeanssamarbetet med Diesel för några år sedan och lanserar i början av nästa år för första gången jeans. Det blir två olika herrmodeller – en regular och en carrot fit – i totalt åtta olika tvättar. Jeansen är särskilt anpassade till att bäras med sneakers, bland annat är innerfodret försett med ett särskilt print som gör att de inte torrfäller, berättar Josefine Åberg.

Jeansen i Adidas Denim kommer kosta 700-1 400 kronor.

Exempel på hur jeansen kan se ut på från kampanjbild för nästa vår.
A.039-kollektionen, vars första plagg precis kommit ut, är full av klassiska herrplagg som getts en sportig och uppdaterad look. Detaljerna är välarbetade och många, inte minst de som inte syns om man inte tar en närmare titt. Målgruppen är äldre än vanligt, killar mellan 22 och 30 år.

Urval av Adidas A.039-kollektionen i höst…

… och den för nästa vår och sommar, när den nya linjen alltså döps om till Blue.

Ny sportig väskkollektion med hög modegrad. Släpps i vår.
Adidas A.039 säljs i höst hos Red Devil, Sneakersnstuff, Cali och Adidas Originals-butikerna. Blue-kollektionen för våren och sommaren 2011 har inte börjat säljas in till svenska butiker ännu. Men även den finns i Adidas Originals egna butiker, och bland de internationella återförsäljarna av Blue märks Selfrides och Fred Segal.

Adidas Brand Marketing Manager Måns Ericson.