I butik nu: Positiva plagg

H&M:s kamp mot HIV och AIDS har på tre år samlat in 41 miljoner kronor. Det lär bli ännu mer när den nya Fashion Against AIDS-kollektionen släpps i butik i dag.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2011-04-26 09:32  |  Lästid: < 1 minut
Bild 424746

Chefsdesignern Ann-Sofie Johansson har satsat på unisex rakt igenom, inspirerad av mäns allt mer frekventa stilexperimenterande:
Det var befriande att i första hand tänka på skärning, form och material, i stället för att utgå från om plagget är för en kille eller tjej. Nyckelplaggen är T-shirts med textbudskap, och en sportig jacka med blixtlåsdetaljer som kan bäras på många olika sätt.
 
King kan intyga att kollektionen inte enbart gynnar en god sak, utan till stora delar även är såväl snygg som bekväm.
Bild 424747
H&M:s nya kollektion erbjuder en färgskala med naturliga kulörer och bleka pasteller. 25 procent av försäljningspriset skänks till kampen mot sjukdomarna. Säljs i utvalda butiker och online här.
 
Dela på Facebook
Tweeta