I fokus: Ljung höst/vinter 2010

I sin kampanj för att visa höstens kollektion samarbetar svenska märket Ljung med stjärnmodellen André Bentzer. King har bilderna.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-05-31 09:16  |  Lästid: < 1 minut
Bild 425734
 
Ljung kom ut på marknaden 2007 och den enkla, trendiga och inte sällan randiga designen dragit många ögon till sig sedan dess. Artisten Danny Saucedo var ansiktet utåt för vårkollektionen och hans mantel axlas till hösten av den nya svenska toppmodellen André Bentzer, som synts i bland annat JC, Topman och Dsquared2:s kampanjer och hamnade 31:a på Modesveriges viktigaste lista 2010
 
Ljungs Marcus Larsson, vad kan du berätta mer om höstkollektionen? 
– Den är bred och rymmer alltifrån uniformsinspirerade ullrockar och tweedkavajer med skinndetaljer till en hel serie av bland annat smokingkavajer, byxor och slipsar gjorda i denim. Precis som vanligt finns även de detaljrika skjortorna och de stickade tröjorna och t-shirtsen i multirandiga färgkombinationer med.
 
Bild 425735
 
Bild 425736 
Bild 425737
 
Ljung säljs i ett 50-tal butiker runtom i landet, bland annat på Åhléns City i Stockholm, Ted Bernhardtz i Göteborg och Spirit i Malmö, och på ljung.net. Plaggen på bilderna kostar från 300 kronor för en denimslips, 900 för den randiga bomullströjan och den rutiga skjortan, runt tusenlappen för ett par byxor och 2 700 för tweedkavajen till 4 400 kronor för ullrocken.
 
Som första märke är Ljung klara att visa på Fashion Week by Berns i augusti.
Dela på Facebook
Tweeta