Italiensk lyx hjälper världen

Emporio Armani går i Apple, Converse och Nikes fotspår och släpper exklusiva produkter i samarbete med (PRODUCT)RED, där överskottet går till att eliminera AIDS i Afrika.

Initiativet (PRODUCT)RED lanserades under The Economic Forum i Davos 2006 och sedan dess har flera storföretag, bland annat de som nämndes, lanserat olika typer av produkter där överskottet skänks till projektet.
Näst på tur är alltså Emporio Armani som i augusti kommer med två par solglasögon (en herr- och en dammodell) och en unisexklocka. Solglasögonen avsedda för oss killar är i pilotmodell och fulla av 80-talsnostalgi. Den kommer i svart med rökgråa linser och har en röd örnlogga på skalmarna samt den röda RED-loggan på själva bågen.
Solglasögonen kostar 1 800 kronor, medan klockan går på 2 850 kronor. Båda finns alltså tillgängliga i augusti i Emporio Armanis egna butiker (bland annat den på Biblioteksgatan 3 i Stockholm) och på emporioarmani.com.
