J.Lindeberg lanserar cykel

Acne, Gucci och Our Legacy har gjort det. Nu tar svenska designföretagen J.Lindeberg och Bikeid rygg på dem och lanserar en modehoj.

Nu gör svenska designföretagen J.Lindeberg och Bikeid gemensam sak och lanserar en modehoj i silver metallic, som också präglas av något slags djurtema, med spindelnätsliknande mönster och en näbbliknande sadel i svart mocka.
– Vi funderade kring hur cyklister skapar slumpmässiga rörelsemönster i städer och hur knytpunkter uppstår – rent designmässigt utgick vi från det, säger Anders Dahlberg, marknadsansvarig för Bikeid.
Hojen är försedd med två växlar, till skillnad från Bikeid:s tidigare modeller som bara haft en, och sparsmakad design.
Stefan Engström, global varumärkeschef för J.Lindeberg och känd för att cykla långa sträckor i branta berg på semestrar, kommenterar att ”cykeln har har varit ett drömprojekt”.
Priset är oblygsamma 11 000 kr och kommer att finnas till försäljning i J.Lindebergs butiker och utvalda återförsäljare.
