Junkyards festivalmode

Vad har Way Out West, Summerburst, Weekday och Junkyard gemensamt? Jo, en ung och medveten publik. I år är Junkyard officiell modepartner till snabbt växande festivalen Summerburst. King berättar mer om samarbetet.


Medan Weekday sedan förra året riktat in sig på Way Out West, går Junkyard i år ihop med Summerburst. Festivalen har växt från att ha haft 13 000 besökare under öppningsåret 2011 till att förra året ha hela 108 000 besökare. Junkyard tar nu ”festivalmerch” till en ny nivå.
Peter Bader, marknadschef på Junkyard, beskriver målet med kollektionen som ”något som både festivalbesökarna och artisterna skulle gilla att bära långt efter festivalens slut.”

Till årets festival har man designat en limiterad kollektion t-shirts, linnen och jackor. Kollektionen innehåller plagg till både kvinnor och män och finns redan i butik. Priserna ligger mellan 299 och 599 kronor och finns till försäljning på festivalen och Junkyards hemsida.