King kröner

Redaktionen |
Publicerad 2007-11-23 14:25 |
Lästid: 2 minuter

Nudie begränsar sig inte.
BRA
Obegränsad upplaga
Som vi tidigare nämnt släpper Nudie en serie t-shirts framtagna i samarbete med Amnesty för att belysa de mänskliga rättigheterna. Bra initiativ. Ännu bättre är att detta är det första modesamarbete på den här sidan av Kubakrisen som inte görs i begränsad upplaga. Ensamrätt på coola grejer i all ära, men när det gäller kampen för mänskliga rättigheter vill man ju gärna dela med sig.
Som vi tidigare nämnt släpper Nudie en serie t-shirts framtagna i samarbete med Amnesty för att belysa de mänskliga rättigheterna. Bra initiativ. Ännu bättre är att detta är det första modesamarbete på den här sidan av Kubakrisen som inte görs i begränsad upplaga. Ensamrätt på coola grejer i all ära, men när det gäller kampen för mänskliga rättigheter vill man ju gärna dela med sig.
DÅLIGT:
Glitter
Juvelerarna Swarovski verkar klistra sina stenar på allt som har en ledig yta. Är det inte barnvagnar så är det vattenflaskor (Bling), nappar (Blingalicious) eller t-shirts. Sluta, snälla.
Glitter
Juvelerarna Swarovski verkar klistra sina stenar på allt som har en ledig yta. Är det inte barnvagnar så är det vattenflaskor (Bling), nappar (Blingalicious) eller t-shirts. Sluta, snälla.

Tom Fords annons. Till höger – Agent Provocateurs butiksöppning.
Säljande sex
Sex är kul att ha, men som ”provocerande” försäljningsargument börjar det bli tröttsamt. Det är lite som Özz Nûjens skämt, man blir inte provocerad av innehållet – bara av det faktum att han tror att det han säger är provokativt och roligt. Vad vi syftar på? Jo, för det första att Agent Provocateurs butiksöppning igår (som i övrigt var en glad nyhet) bjöd på modeller som i företagets underkläder poserade med piskor och åmade sig i en säng. Piskor – det kanske kändes farligt lockande för tio år sedan. I Vatikanstaten. För det andra är vi lite less på Tom Ford, mannen som gjort sexighet till sitt adelsmärke och sagt saker som ”I go out of business when sex goes out of business”. I sin senaste kampanj har han placerat sin parfymflaska mellan ett par tuttar och framför ett rakat underliv. När han fick kritik för att vara sexistisk svarade han med att han ”objektifierar alla” och tog en bild på parfymen mellan ett par herrskinkor. Ledsen Tom, det känns som att din syn på sexighet ”went out of business”.
Sex är kul att ha, men som ”provocerande” försäljningsargument börjar det bli tröttsamt. Det är lite som Özz Nûjens skämt, man blir inte provocerad av innehållet – bara av det faktum att han tror att det han säger är provokativt och roligt. Vad vi syftar på? Jo, för det första att Agent Provocateurs butiksöppning igår (som i övrigt var en glad nyhet) bjöd på modeller som i företagets underkläder poserade med piskor och åmade sig i en säng. Piskor – det kanske kändes farligt lockande för tio år sedan. I Vatikanstaten. För det andra är vi lite less på Tom Ford, mannen som gjort sexighet till sitt adelsmärke och sagt saker som ”I go out of business when sex goes out of business”. I sin senaste kampanj har han placerat sin parfymflaska mellan ett par tuttar och framför ett rakat underliv. När han fick kritik för att vara sexistisk svarade han med att han ”objektifierar alla” och tog en bild på parfymen mellan ett par herrskinkor. Ledsen Tom, det känns som att din syn på sexighet ”went out of business”.
Svart
Jeremy Hackett påpekade det under sitt besök i Stockholm, och vi kan inte annat än hålla med. Det ser alldeles för mörkt ut i landets garderober. Våga bära färg – även under den mörka tiden på året!
Jeremy Hackett påpekade det under sitt besök i Stockholm, och vi kan inte annat än hålla med. Det ser alldeles för mörkt ut i landets garderober. Våga bära färg – även under den mörka tiden på året!
Veckans lista är skriven av Erik Gripenholm och Pamela Bellafesta.