Lacoste i kamp för sin krokodil

Lacostes broderade krokodil är ett av modevärldens mest etablerade varumärken. Krokodilen som djurart är inte lika välmående, och riskerar i dag utrotning. Lacoste väljer nu att dra sitt strå till stacken - och få sin beskärda del av good will - för att rädda artens överlevnad.

Som första internationella varumärke stödjer Lacoste kampanjen Save Your Logo som arbetar aktivt för att skydda den hotade krokodilen och andra närbesläktade djurarter. Ett åtagande som faller sig ganska naturligt då reptilen i 75 år varit en stor del av Lacostes historia och identitet.
Save Your Logo-kampanjen låter privata företag och organisationer bidra till att bevara den biologiska mångfalden på vår planet genom att skydda det djur som representerar deras varumärke.
René Lacoste när det begav sig, med krokodilen tydligt och bokstavligt vid sitt hjärta.
Hur krokodilen hamnade i Lacostes logga läser du bäst här.
Av: Joel Ågren