Ljung höjer basen

Svenskmärket utökar sin prisvärda kollektion.

Redaktionen  |  Publicerad 2009-05-11 11:00  |  Lästid: < 1 minut
Bild 427024
Ljung säljs på NK, Åhléns, Flying A samt på www.fashionisland.se. Prisexempel: T-shirt, 350 kronor.
 
 
 
Ljung lanserades för två år sedan. Nu fyller de på sin ensemble av prisvärda plagg genom att lansera en ännu billigare linje bestående av enkla baskläder.
– Alla ska ha råd med våra plagg, säger designern Marcus Larsson.
 
Ljungs signaturplagg är deras skjortor, men nu får de tillskott av linnen, farfarströjor, T-shirts och strumpor.
– Vi gör det här för att bredda vår kollektion, men vi vill fortfarande ge bäraren en klädd känsla utan att vara ett kostymmärke. Till sommaren har jag bland annat gjort en vit t-shirt som är lite tunnare, men inte supertunn. Den tajtare överdelen framhäver bröstmusklerna och den lösare nedre delen förskönar problemet jag borde ha tagit tag i nu innan sommaren, säger Marcus Larsson.  
Dela på Facebook
Tweeta