Lookbook: H&M x Margiela

King har bilderna – så här ser herrkollektionen ut.
H&M:s samarbete med avantgarde-designern Margiela släpps i butik den 15 november. King misstänker att kollaborationen med denne kreddiga modeskapare – liksom deras tidigare samarbeten – kommer att skapa en ringlande kö utanför kedjans butiker strax innan öppning.
Kollektionen är på sätt och vis en ”best of” Margielas 23-åriga karriär – den består av nyutgåvor av modehusets mest klassiska kreationer och accessoarer. Varje plagg är märkt med en etikett som talar om ut vilken kollektion plagget ursprungligen ingick i.
– Det innebär att några av de mest ikoniska plaggen i modets samtidshistoria kommer att kunna köpas på H&M. Plaggen är mycket trogna originalen och visar prov på hur radikala och konceptuella idéer kan resultera i plagg som är både attraktiva och lättburna, säger Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare på H&M.