Lyxklockan Hublot sponsrar Zlatan

Lyxiga klockmärket Hublot går in som sponsorer till Zlatans lag Paris Saint-Germain. I går blev det klart att det schweiziska märket går in som officiell samarbtespartner till franska Ligue 1.

 |  Publicerad 2013-09-27 07:45  |  Lästid: < 1 minut
Lyxklockan Hublot sponsrar Zlatan
Lyxklockan Hublot sponsrar Zlatan

Kontraktet, som är på tre år, innebär att Hublot blir lagets tidmätare och får en framhållen plats på lagets hemarena, Parc des Princes. Publiken kommer att kunna se matchtiden räknas ned på stora skärmar strategiskt placerade runt arenan.

Hublot var det första lyxvarumärke som tog plats i den professionella fotbollen 2006 och har genom det nya samarbetet strärk sin ställning inom sporten.

– Vi är mycket glada att välkomna ett nytt prestigefyllt internationellt varumärke ombord. Paris Saint-Germains ambition är att bli en globalt erkänd sportvarumärke, och det känner vi att Hublot mad sin hängivenhet och känsla för elegans kan bidra med, säger Jean-Claude Blanc, vice VD för Paris Saint-Germain.

Lyxklockan Hublot sponsrar Zlatan
På stora LED-skärmar runt arenan räknas matchtiden ner.

 

 

Dela på Facebook
Tweeta