Moderedaktör of Sweden
Klädkedjan MQ jobbar som bekant hårt på sin kändisprofilering. Det hela började med hockeyprofilen Peter Forsberg och nu har turen kommit till två av Sveriges stilpersonligheter. Veckorevyns Ebba von Sydow och vår papperskollega Kings chefredaktör Per Nilsson.
Kampanjen körs i samarbete med A Non Smoking Generation, med syftet att få unga människor att intressera sig mer för MQs kläder än för tobak…eller något i den stilen.
– För mig var det självklart att ställa upp när A Non Smoking Generation hörde av sig. Om jag genom mitt ambassadörsskap agerar förebild för unga människor och kan få dem att sluta eller kanske aldrig börja röka så är jag självfallet mycket nöjd, säger Per Nilsson, i ett pressmeddelande.
MQ skänker en halv procent av sina intäkter under de kommande två veckorna till ANSG, uppskattningsvis 200.000 svenska kronor. Välgörenhet är vackert (och behöver uppenbarligen inte vara så kostsamt heller).