Bingo, Body Shop och We
Även om rubriken skulle kunna vara titeln till någon lättsmält 80-talspocket har den ordentlig verklighetsförankring. Söndagen bjuder på lite nyheter från branschen.
Mobiltillverkaren Nokia tar hjälp från Sverige med en av sina senaste modeller. Det är klädmärket We som tar ytterligare ett steg för att framstå som ett livsstilsvarumärke. I telefonen 3250 finns mjukvara som ska hjälpa användaren att hitta till närliggande klubbar och restauranger. Möjligen även till butiker med svenskt skatemode, men det framgår inte riktigt i dagsläget. Mjukvaran har tagits fram i ett samarbete företagen emellan.
(Via Resumé)
Som brukligt är köper stora bjässar upp mindre. Vi har ju sett det hända i branschen förut…hrm. Franska L’Oréal har lagt vantarna på rumsrena Body Shop. De båda har kanske inte fullt ut samma etiska rykte om sig, men föga oväntat är båda parter mycket nöjda med affären.
Motsvarande 8,8 miljarder kronor får L’Oréal betala för de 2000 butikerna världen över.
(Via Realtid)
Sist men inte minst…eller jo, kanske ändå i sammanhanget. Flickfavoriten och fotografen Bingo Rimér, mannen bakom innehållstäta och nyskapande trycksaken Moore, planerar ett nytt magasin. Arbetsnamnet är Lyx Magazine och innehållet ska röra allt från exklusivt mode till champagne.
(Via N24)