Dressmann ska bli trendiga
Dressmann, norra Europas största klädkedja för män(!), slår på stort och öppnar idag portarna för ett nytt butikskoncept i centrala Stockholm. Om kunderna gillar det, kan butiken bli ett startskott för en förändring av kedjans butiker överlag. Men frågan man måste ställa sig är – kan Dressmann någonsin bli trendiga?
Dressmann är en kedja som vi bevakat lite sparsamt på Manolo.se. Det har funnits ett viss skepsis från redaktionens sida, och vi har hellre lyft fram butiker som står för en något smalare profilering. Samtidigt har vi själva predikat att man inte ska döma ut butiker efter gamla fördomar, och det ofta går att hitta någonting i varje butik. Sammansatt i rätt kombination då, givetvis.
I ljuset av detta blir det intressant att Dressmann gör ett nytt butikskoncept, även om det nog dröjer innan kollektionerna uppdateras märkbart. Inramningen gör mycket för hur man upplever kläderna dock. Den nya stilen är en blandning av mörkt och ljust trä med orange som kontrastfärg.
Enligt dem själva handlar 60% av svenska män i deras butiker. Vad tror ni – blir det fler med annan inredning?