From Colgate with love
Man kan inte nog understryka vikten av god munhygien. Få har turen att vänner kärleksfulla nog att påtala när man luktar gamla sockar ur munnen, så då får man lita till sig själv. Vi har tidigare skrivit om tungskrapan, som är ett utmärkt verktyg för att få bukt med problem med dålig andedräkt. Inte fullkomligt, men ändå ett gott steg på vägen.
Näringsliv24 skriver om svenskarnas tandborstvanor. Och det är föga underhållande läsning. En undersökning utförd av Köpenhamns tandläkarhögskola visar att 92% av Sveriges befolkning har problem med tandköttet och försäljningsstatistik visar att svenskarna byter tandborste i snitt två gånger per år.
Tandborstföretaget Colgate-Palmolive vill dock få slut på snusket (givetvis på grund av omtanke om våra tänder och inget annat) och har beslutat att göra oktober månad till munvårdsmånad. Bland annat erbjuder de e-postpåminnelser om när det är dags att skaffa en ny tandborste. På sajten kan man även passa på att spela ett groteskt fult munhygienspel.