Ny svensk nätshopping

 |  Publicerad 2007-08-22 16:53  |  Lästid: 2 minuter

Bild 316327Vi på Manolo.se, och särskilt jag, är stora entusiaster av nätshopping. Och svenska nätbutiker tycker vi förtjänar en extra push för att bättra på det lite magra shoppingutbudet för oss män. I dag lyfter vi fram tre butiker som inte förekommit här tidigare, och en snygg produkt från varje. Fyll gärna på med fler tips bland kommentarerna!

Hanochhon.com
Hanochhon.com har något så ovanligt som kläder man inte hittar någon annanstans. Grundarna startade butiken i år som ett sätt att få ut sitt egna märke Gobidust. Framöver kommer två kollektioner om året, och endast små upplagor. Allt för att minimera risken att du köper samma kläder som alla andra. Kläderna känns inte riktigt som de hittat sin form än, men en grå cardigan för 347 kronor är en bra deal. Håll ett öga på det här gänget framöver.

Bild 316328

StayHard.se
Inriktad på ett brett sortiment av ovanliga märken sträcker sig Stayhard.se från Dolce & Gabbana till Ijin. Lite för mycket i D&G-ändan för min smak kanske, men att erbjuda något annat än standardmärkena bör premieras i sig. Och bara mängden accessoarer är anledning nog att titta in. Bäst tycker jag ett par ett par snygga höstboots från Rokin är. 1448 kronor är prislappen för dem.

Bild 316329

FolkArt
En svensk variant på Mintd och Etsy? Inte riktigt än kanske, men potentialen finns där helt klart. Precis som Etsy är damkläderna i påtaglig majoritet men lite uppmärksamhet från oss kanske vänder fokuset en aning. Tills dess får vi uppskatta initiativet och satsa på unisex-varianter. Som den här väskan från Matilda Pernryd till exempel.

Dela på Facebook
Tweeta