Nytt svenskt herrmodemagasin

Dorian Magazine är en webmodetidning med inriktning på killmode. Så beskriver Dorian Magazine själva sitt nystartade modemagasin som hade premiär i dagarna. Dorians ambition är att gå i bräschen när det gäller svenskt herrmode, men som ”webmodetidning” lämnar de en hel del att önska. Artiklarna presenteras av någon anledning som gif-bilder och den utlovade mängden nummer, sex stycken under 2005, passar troligen bättre i ett tryckt format. Då verkar idén med Dorian TV betydligt mer intressant. Här utlovar man dessutom nya reportage varje vecka.
Även om sidan i sig är tämligen anskrämlig verkar innehållet lovande. I första numret har Cecilia Elander skrivit en läsvärd artikel om mäns ätstörningar.
I en artikel i Resumé säger chefredaktören Benjamin Falk att Dorian Magazine ska fungera som en svensk motsvarighet till, bland andra, Vogue Homme. Manolo.se välkomnar varmt alla försök!