Slitz, TV4 och Bernard Lacoste

 |  Publicerad 2006-03-31 09:27  |  Lästid: < 1 minut

Bild 315100Slitz fyller år
Slitz har bestämt sig för att fira 10 år i branschen.. I vanliga fall brukar tillfället för ett sådant firande avslöja sig självt, men som Vassa Eggen påpekar är tidningen äldre än så. Istället tycks de fira att de slutade skriva om musik och började trycka bilder på blonda tjejer istället. En anledning att fira god som någon kan man tycka…

TV4 startar modesajt
Modetrenden i mediavärlden håller i sig. TV4 hakar på och startar upp tv4.se/mode utan någon direkt koppling till ett tv-program. Åtminstone inte än, även om den utvecklingen känns ganska given. Det manliga modet finns med men är marginellt än så länge. Det väljs väskor i morgonsoffan och ett par nya tatuerade skor från Puma visas upp. Ryktet säger att en bättring kan vara på gång inom kort.

Herr Lacoste är död
Den framgångsrike tennisspelaren René Lacoste är idag mest känd för sina kläder. Hans varumärke satte standarden för vad vi i Sverige kallar piké och gjorde ett enormt avtryck i modeindustrin. Men det var hans son, Bernard Lacoste, som såg till att Lacoste blev riktigt framgångsrikt. Idag finns såväl krokodil-beprydda glasögon som parfymer. Bernard Lacoste avled i veckan. Han blev 74 år gammal.

(Två saker till från utvecklingsbloggen: vi måste bygga om sajten för att göra den tydligare och dessutom planerar vi en bok. Vad vill ni att vi ska skriva om?)

Dela på Facebook
Tweeta