Svensk modemässa gör nysatsning
Den svenska modeveckan har länge varit lillebror till Köpenhamn. Men en nysatsning under namnet Style At Sthlm tänkte återföra lite glans till vår huvudstads egna modemässa. En referensgrupp med bland annat Greger Hagelin från WESC och Joakim Bonér från Pace ska tillsammans se till att allting faller på plats.
– Vi är mycket nöjda över sammansättningen [i referensgruppen], här finns både bredden och tyngden. Engagemanget visar att branschen är mycket intresserad av att ha en modemässa i Stockholm, säger Sanna Gebeyehu, producent för Style At Sthlm i ett pressmeddelande.
Mässan kommer att vara indelad i tre områden för mode: Classic, Contemporary och Casual Street. Dessutom tillkommer Cut and Cosmetics, ett område som namnenligt fokuserar på hår och skönhetsprodukter.
Style At Sthlm pågår den 17:e till 20:e augusti och körs parallellt med Rookies och Nordens Sko- och Väskmässa. På besökarlistan står bland annat Björn Borg, Julian Red och Melka.