The Journey of a Wardrobe

Olof Enckell  |  Publicerad 2010-05-20 13:44  |  Lästid: 2 minuter
Bild 314052

Att modemärkena förstått vikten av att synas på nätet är knappast någon nyhet. I höstas lanserade Burberry projektet ”Art of the Trench” där de lät Scott ”The Sartorialist” Schuman fota välklädda människor i Burberry-trenchcoats världen över. Sedan i raden av nätsamarbeten är Louis Vuitton som tillsammans med hypade fotobloggen The Selby skapat ”The Journey of a Wardrobe.

The Selby har på bara två år blivit en av världens viktigaste mode- och designbloggar. Den unika mixen av mode, design och inredning lockar dagligen drygt 35 000 besökare och grundaren Todd Selby har redan hunnit ge ut en bok med samlade bilder från sina många hemma-hos-reportage. För samarbetet med Louis Vuitton har The Selby besökt mer eller mindre välkända människor i London, New York, Paris, Shanghai och Tokyo. Alla med oklanderlig känsla för stil och inredning.

Resultatet är ett frosseri i exklusiva lädervaror och kläder i minst lika vackra miljöer. Nedan följer ett mindre urval från specialsajten.

Bild 314053 Bild 314054 Bild 314055 Bild 314056 Bild 314057 Bild 314058 Bild 314059 Bild 314060
Dela på Facebook
Tweeta