Tips på näthandel

Olof Enckell  |  Publicerad 2008-05-20 18:25  |  Lästid: 3 minuter
Bild 317003

Allt fler butiker inser nätets många fördelar och väljer att starta en webshop i egen regi. Även om det finns mycket kvar att önska på området kommer det ständigt nya och lovande ljusglimtar. Här följer tre stycken med helt olika stilar.

Boggi
För den som söker efter klassiskt italienskt mode till ett humana priser är Boggi en gömd pärla. Tidigare har det krävts en resa till Italien för att få bekanta sig med Boggi, men nu har märket öppnat webshop. Än motsvarar utbudet på hemsidan inte det verkliga, men förhoppningsvis kan utbudet utökas även på nätet. Det finns dock en hel del trevliga linneskjortor och snygga bälten. Skjortorna är relativt smala i sin modell, utan att vara superslimmade.

Bild 317004 Bild 317005

Harrys of London
Brittiska skor behöver inte betyda klassiskt randsytt från Northhampton. Harrys of London som tidigare även specialdesignat skor för alla kashmirmissbrukares våta dröm Pringle of Scotland, använder sig av klassiska modeller, men gör dem I något sportigare utförande. Företaget startade sin verksamhet 2001 och anlitade 2005 Kevin Martel, med bakgrund på bland annat Ralph Lauren och Giorgio Armani, som kreativ chef för verksamheten. I år startade Harrys of London en egen webshop. Stor vikt läggs vid skornas komfort och bland annat har en helt unik sula tagits fram i samarbete med italienska Vibram som inriktat sig mycket på extremsport och motorcykelracing.

Bild 317006

Hanon Shop
Med ett utbud där välkända märken som Adidas, Fred Perry och Levi’s Vintage varvas med för många mindre familjära märken som Call of the Wild, Rittenhouse och Folk kan Hanon tilltala en bred publik för den som är lite mer inriktad mot streetwear. Dessutom erbjuder Hanon en del skor och kläder av begränsad upplaga samt flera intressanta designersamarbeten.

Bild 317007
MHI by Maharishi

Bild 317008
Rittenhouse

Bild 317009
Folk

Bild 317010
Converse x John Varvatos

Dela på Facebook
Tweeta