Marc O’Polo satsar svenskt

Det svenskkopplade casualmodemärket visar sin uppskattning till sitt hemland och lägger färskt krut på vår marknad. Senaste nyheten: En svensk webshop och en uppskattad satsning på – kaffe.

Redaktionen  |  Publicerad 2011-04-28 13:23  |  Lästid: < 1 minut

Bild 424739
Marc O’Polo Spring/Summer 2011 i kampanj.

Hur kommer det sig att ni startar den svenska webshopen (www.marc-o-polo.se) nu?
– Sverige går jättebra för oss just nu och vi är fast beslutna om att växa ytterligare. Med webshopen går vi tillbaka till våra svenska rötter, lägger till en säljkanal i Sverige och gör det enklare för kunderna att handla våra kläder, säger Marc O’Polos Janina Pauls.
Vilka plagg vill du särskilt lyfta fram i sommarkollektionen?
– Vi har en känsla som präglar hela kollektionen – ”Nordic Riviera”. Det står för en casual stil och ständig närhet till havet. Till detta kommer madras- och poplinskjortan och solblekta färger som en given och somrig höjdpunkt i kollektionen.
Till sist, vad är det för kaffekampanj ni har i butiken på Biblioteksgatan?

– Vi kallar det ”Get a coffee – leave in style”. Vid köp för över 700 kronor skickar vi med en kaffekopp som man sedan kan fylla med kaffe i butiken gratis och hur många gånger som helst under de veckor som återstår av kampanjen.
Bild 424740
Marc O’Polo Spring/Summer 2011 på catwalken.

Dela på Facebook
Tweeta